#25 Gävle

Jag har fått skriva om denna första rad ett tiotal gånger för att få den att låta som någonting annat än en medelålders kvinna som skickar skrytsms från verandan på sommarstället under semestern. Men här sitter jag och chillar på min nya balkong - blickar ut över ett Gävle som gör sitt bästa för att efterlikna en undervattensbana i Super Mario... det regnar kollosalt mycket. Min utsikt består av baksidan av en pizzeria där bagarna brukar lira fotboll med varandra, diverse hyrehus och en stor väg där oroväckande många ambulanser vrålar förbi. Det låter kanske föga lockande men på något sätt är min lilla balkong med min lilla utsikt alldeles förträfflig.

Jag har gått och blivit gymnasielärare. Hur det nu gick till. Förhoppningsvis kommer bloggen att vakna upp ur sin lilla slummer men jag kommer inte att blogga om jobbet. Dels för att elever naturligtvis skulle kunna hitta bloggen, dels för att det skulle vara jobbigt att hålla allting anonymt men ändå intressant och dels för att den här bloggen handlar egentligen mer om mina åsikter om diverse populärkultur än om mitt egentliga liv.

Jag finns och lever iallafall.

Inga kommentarer: