Historiepodden

Ni arma själar som bryr er om Internetzombierobots behöver inte bekymra er över detta inlägg. Jag vill bara rikta trafik för dig som på Google sökt efter historiepodden, podcast historia, podcast om historia, historisk podcast, internetradio historia, podcast med en man som pratar någon typ av norrländska och en man som talar typ östgötska eller något i den stilen.

Jag och min kollega Daniel Hermansson driver en podcast som heter just Historiepodden. Här kommer en copytext jag har skrivit:

Varannan vecka pratar historielärarna Daniel Hermansson och Robin Olovsson om två rykande inaktuella händelser. Historiepodden är det magiska gränsland där folkbildning och underhållning bildar en såndär symbios som mellan träd och svampar... vadhetere... mykorrhiza! Just så, fast med historia då.

Den är ganska rolig. Kanske lite larvig, men kul. Jag ville kalla podden för "Dåtiden" och ha underrubriken "för Sverige i dåtiden" men Daniel, som är mindre pretentiös kom med den helt rättfärdiga kritiken att människor inte förstår vad jag menar.

Så därför heter den just Historiepodden och är en pod om historia.

Ni hittar den på iTunes, på Podda.se eller i vår Facebookgrupp.

Tack för att ni tog er tid.

Mvh. Robin

Inga kommentarer: