#57 Uppdatering 1

Jag hade laddat för ett stort och uttömmande inlägg om allt jag läst, lyssnat och sett på under påsken. Men dagens information om att jag inte får fortsättning på min tidsbegränsade anställning på Vasaskolan dämpade entusiasmen en aning.

Om någon vill anställa mig, kompetenser innefattar men är inte begränsade till att glida runt och hänga runt, så är det bara att mejla.

Annars hittade jag idag statistikfunktionen på blogger vilket var intressant. Den sida som gett mig flesta träffar är Tomas blogg så man får återgälda tjänsten. Läs den och skriv elaka kommentarer som tvingar honom att återuppta bloggandet. Dessutom har jag länkats från Simon Gärdenfors blogg en gång vilket känns lite stort för mig. Tack Simon, skivan är fortfarande grym men 120 dagar ger mig en våldsam ångest.

Den google-sökning som i högsta grad leder främlingar till mig är "Kommentarfältsherrarna" och "Lena Andersson". "Staffan Hellstrand" är en annan populär sökning, ironiskt nog har jag dock inte håvat in en enda Scocco-sökning.

Om någon hittar just detta inlägg genom "Vasaskolan" kan jag säga till dig som funderar på att söka dit att det är en helt fantastisk skola med engagerade och begåvade lärare. För att inte tala om eleverna, sköna dudes och dudettes hela bunten. Kommer att sakna skolan enormt.

Inga kommentarer: