#134 Så myche bätter

Fredagsmys here we come. Nu har jag sett ett avsnitt av "Så mycket bättre"! Det där artisterna tolkade Olle Ljungström.

Några korta iakttagelser:

Olles personlighet funkar oväntat bra i mys-tv även om han ibland är påtagligt obekväm med tv-seriens format. Men det är ändå hjärtskärande att se honom där.

Tolkningarna varierade från intetsägande (Pugh & Maja Ivarsson) till direkt obehagliga (Miss Li). Den stora ljuspunkten var Magnus Ugglas gripande tolkning av "Jag och min far".

Varför är Uggla oftast så pajjig när han uppenbarligen har detta inom sig?

Varför tolkade ingen "Morotsman"? När får någon igen chansen att sjunga denna fantastiska text på bästa sändningstid? "Så skön och lätt att tugga, lätt att tugga skön att se. Vem är det? Svår att riktigt att smälta men smakar ändå som smör, som gammalt smör. Jag tror jag blev din Morotsman".

Andra låtar som jag verkligen trodde skulle komma är "Kaffe och en cigarett" samt "Hur långt kan det gå". Den senare borde nog varit med.

Det skulle gå att sätta ihop ett bättre avsnitt med låtar från hyllningsskivan "Andra sjunger Olle Ljungström" där t ex Bo Sundström, Uno Sveningsson och Jocke Berg bidrar med fina versioner av Olles låtar.


__________________

Länkar:

Spotify: Andra sjunger Olle Ljungström
YouTube: Magnus Uggla sjunger "Jag och min far"

Inga kommentarer: