#110 Kamratskap rock

Den här låten har jag lyssnat på nästan varje vecka i fem års tid. Den är fantastisk. Ibland tänker jag på alla floskler människor tatuerar in på sin kropp. Tatuera in "Jag ska bli en bättre vän, jag kan va en bättre vän" istället. Men det är lättare att säga eller tatuera in än att leva efter.

Kamratskap rock

Självklart leder

Självhat överlägset
Men yttre spaning är belägg för att bortförklaringar är sämst
Visst, självförakt är ett argument
Men inte fan är det vattentät

Och jag ska bli en bättre vän

För jag kan va en bättre vän
Ty sann kamratskap leder
Ända in i himmelen

Spred nåns hemlis

Var en inställsammis
Men dåligt samvete och skuld
Smakar piss och skit i min bjudkastrull
Som om det spelade nån roll:
Bjöd kompisar men ingen kom

Jag ska bli en bättre vän
Jag kan va en bättre vän
Ty sann kamratskap leder
Ända in i himmelen

Och ingen tråkig kristen himmel

Och ingen självgod moralist
Och inget positivt skit-budskap
Och inget självbiografiskt

Inga kommentarer: