#47 Vi söker sig som är en asocial kuf...

Att jobba som Internetarkeolog vore nog ändå drömmen. Det finns helt fantastiska fynd, eller roadkill beroende på hur man ser på saken, över allt längs med informationsmotorvägen.

Dagens absolut vackraste fynd är bloggen: starwars.blogspot.com. Den firar faktiskt tioårsjubileum i år. Under denna, med bloggmått mätta, evighet har två inlägg publicerats:

Saturday, November 10, 2001

UNDER CONSTRUCTION


Monday, January 31, 2005

Still under construction


Det är ett infall, ett "Jag vet! Jag ska starta en Star Wars-blogg!", och sen tre år senare lite dåligt samvete över att det aldrig blev någonting. Bevarat. Som en pressad blomma eller en fjäril på en nål. Perfekt.

Eller som den här screenen av mitt skrivbord från 2006 någon gång. Jag skriver på något forum där man uppmanas till att 'Post yo' desktop!', människor med 56k-anslutning varnas för laddningsrider, jag bygger 3d-modeller i Rhinoceros, jag spelar World of Warcraft, jag lyssnar på Jakob Hellman i Winamp och klockan är 22.34.

Fantastiskt.

1 kommentar:

lotta sa...

haha. jag ser realplayer där också. fy vad det alltid gick segt!